ارتقا کیس
نوشته شده توسط : ساحل

اگر کامپیوتر شخصی شما از درایو ۲/۵ اینچی SSD ساتا کاربرد می‌کند، برای ارتقای آن می‌توانید درایوهای NVMe M.2 را در عقیده داشته باشید. این ارتقا هم موجب افزایش سرعت سیستم می‌شود و البته به‌اندازه‌ی تغییر سرعت در ارتقا از HDD به SSD محسوس نیست. برای به کارگیری درایوهای M.2، کامپیوتر شما باید مجهز به درگاه M.2 PCIe باشید که اکثر مادربردهای مدرن دسته‌ی دسکتاپ از آن بهره‌مند هستند. قابلیت حمایت از درگاه مذکور در لپ‌تاپ‌‌ها زیاد تنوع دارد. برای بررسی پشیتبانی از قابلیت‌ها باید دستورکار و مشخصات سیستم خویش را مطالعه کنید.

افزایش حافظه‌ی RAM
ارتقای حافظه‌ی رم نیز بسهولت هم در کامپیوترهای رومیزی و هم در لپ‌تاپ‌ها قابل اجرا است. تأثیر هزینه ارتقا کیس کامپیوتر یا عدم تأثیر ارتقای رم روی افزایش سرعت و تاثیر هم به کاربری شما از کامپیوتر شخصی بستگی دارد. به‌عنوان مثال اگر از کامپیوتر شخصی برا استریم کردن ویدئو یا پیشه با اسناد در مایکروسافت ورد یا ویرایش عادی عکس استفاده می‌کنید، هشت گیگابایت حافظه‌ی رم برای شما کافی خواهد بود. اگر در دسته‌ی گیمرهای حرفه‌ای هستید، حداقل به ۱۶ گیگابایت رم در کامپیوتر شخصی دربایستن دارید. برای ویرایش حرفه‌ای محتوای تصویری مانند فیلم‌های با کیفیت بالا هم نیاز به رم بیشتر تا ۳۲ گیگابایت خواهید داشت.

در مجموع اگر یک محدوده‌ی بهینه برای سیستم شما ازلحاظ حافظه‌ی رم وجود داشته باشد، ارتقا حافظه هرچقدر هم که زیاد باشد، تأثیر زیادی بر تجربه‌ی کاربری و سرعت نخواهد داشت. با توضیحات بالا می‌توانید حافظه‌ی رم باره دربایستن خود را بسته به کاربری از کامیپوتر شخصی، شناسایی کنید.





:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: